انتشار مصاحبه نادر و کم سابقه با اولین ماه نوردان برای نخستین بار

به گزارش مجله سرگرمی، شبکه PBS برای اولین بار، یک مصاحبه از تیم فضانوردان و پرسنل ناسا که در در مأموریت آپولو 11 شرکت کردند و باعث شدند انسان روی ماه قدم بگذارد، منتشر کرد.

انتشار مصاحبه نادر و کم سابقه با اولین ماه نوردان برای نخستین بار

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپیس، در میان این افراد مصاحبه شونده یکی از اولین انسان هایی است که روی سطح قدم نهاد.

فیلم های این مصاحبه که تازه منتشر شده است، طی مراحل تولید مستند به سمت ماه(To the Moon) در سال 1998 فیلمبرداری شده است. این مستند راجع به رقابت فضایی میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی به بحث می پردازد.

این رقابت سبب شد تلاش برای قدم گذاشتن اولین انسان روی ماه تشدید شود که در نهایت هم آمریکا پیروز میدان شد.

در این آرشیو مصاحبه ای با باز آلدرین(Buzz Aldrin) به چشم می خورد. فضانوردی که به دومین انسانی تبدیل شد که 50 سال پیش روی ماه قدم گذاشت.

کل آرشیو فیلم ها در سایت americanarchive.org در دسترس است و شامل مصاحبه با بسیاری از افراد کلیدی از برنامه آپولو و صنعت فضا در سال 1998 است.

از میان این افراد مصاحبه شونده در پروژه آپولو می توان به جیم لاول(Jim Lovell) اشاره کرد. وی در مأموریت های آپولو 8 و 13 دور ماه گردش کرد.

از دیگر افراد فاروق الباز(Farouk El-Baz) و جین کرانز(Gene Kranz) مدیر پرواز پیشین ناسا نیز هستند.

فاروق الباز دانشمند مصری آمریکایی است که به عنوان دستیار در برنامه ریزی اکتشاف زمین شناسی ماه، مانند انتخاب سایت های فرود برای مأموریت های آپولو و آموزش فضانوردان برای انتخاب نمونه های مناسب از خاک ماه و آوردن آن ها به زمین برای تجزیه و تحلیل و مطالعه در ناسا کار می کرد.

از شخصیت های کلیدی جدیدتری که مصاحبه شده اند می توان به رابین کانوپ(Robin Canup) و کارولین شومیکر(Carolyn Shoemaker) نیز اشاره کرد.

شبکه PBS در بیانیه ای گفت که این مصاحبه ها دیدگاه های دست اول بسیاری از افرادی را شامل می شود که در آپولو 11 شرکت کرده اند و پیچیدگی های فنی، سیاسی و احساسی این سفر حماسی را به تصویر می کشد.

این مجموعه شامل ویدئوهایی از قبیل 146 ویدئو خام و ویرایش نشده از فضانوردان، مهندسان، مدیران پرواز و قمر شناسانی است که در برد آمریکا در این رقابت فضایی حضور داشتند و قرار است در برنامه تابستان فضایی (Summer of Space) از شبکه PBS پخش شود.

mahsanblog.ir: وبلاگ مهسان، این وبلاگ برای سیستم مدیریت محتوای مهسان میباشد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31012

به "انتشار مصاحبه نادر و کم سابقه با اولین ماه نوردان برای نخستین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار مصاحبه نادر و کم سابقه با اولین ماه نوردان برای نخستین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید